Eğitim-İş Kütahya Şubesi, Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu’nda düzenlenen etkinlik sonrası çok sayıda öğrencinin rahatsızlanarak hastanelere başvurmasına ilişkin açıklama yaptı. Sendika, olayın tüm yönleriyle şeffaf biçimde soruşturulmasını ve gıda analiz sonuçlarının kamuoyuyla paylaşılmasını istedi.
Kütahya’da Şule Mete Tetik İmam Hatip Ortaokulu’nda gerçekleştirilen bir etkinlik sonrası dağıtılan tavuklu pilav ve ayrandan tüketen çok sayıda öğrencinin rahatsızlanması kamuoyunda endişeye neden oldu.
Konuya ilişkin açıklama yapan Eğitim-İş Kütahya Şubesi, olayın sıradan bir aksaklık olarak değerlendirilemeyeceğini belirterek, sorumlulukların açık şekilde ortaya çıkarılması çağrısında bulundu.
“114 Yurttaş Sağlık Kuruluşlarına Başvurdu”
Eğitim-İş Kütahya Şubesi tarafından yapılan açıklamada, basına yansıyan bilgilere göre çoğunluğu öğrenci olmak üzere 114 yurttaşın sağlık kuruluşlarına başvurduğu, çok sayıda çocuğun tedavi altına alındığı ifade edildi.
Açıklamada, “Öncelikle etkilenen tüm öğrencilerimize, velilerimize ve yurttaşlarımıza geçmiş olsun dileklerimizi iletiyoruz” denildi.
“Olay Tüm Yönleriyle Aydınlatılmalı”
Etkinliğin organizasyonu veya ikramların dağıtımında bir derneğin adının geçtiği belirtilen açıklamada, kesin sorumlulukların ancak yürütülen idari ve adli soruşturmalar sonucunda ortaya çıkabileceği vurgulandı.
Eğitim-İş Kütahya Şubesi, olayın tüm yönleriyle araştırılması gerektiğini belirterek, dağıtılan gıdaların hangi koşullarda temin edildiği, nasıl muhafaza edildiği, nasıl taşındığı ve ne şekilde dağıtıldığı sorularının yanıtlanmasını istedi.
“Çocukların Sağlığı Hiçbir Kurumun İnisiyatifine Bırakılamaz”
Açıklamada, eğitim kurumlarında gerçekleştirilen her türlü etkinlikte sağlık ve güvenliğin öncelikli olması gerektiği vurgulandı.
Eğitim-İş Kütahya Şubesi, “Çocuklarımızın bulunduğu eğitim kurumlarında gerçekleştirilen her türlü etkinlikte sağlık ve güvenlik öncelikli olmak zorundadır. Yüzü aşkın kişinin hastanelik olduğu bir olayın sıradan bir aksaklık olarak değerlendirilmesi mümkün değildir” ifadelerini kullandı.
Okullarda Denetim Vurgusu
Sendika açıklamasında, okulların hiçbir dernek, vakıf veya sivil toplum kuruluşunun denetimsiz faaliyet alanı haline getirilemeyeceği belirtildi.
Eğitim kurumlarının asli görevinin eğitim olduğu vurgulanan açıklamada, öğrencilerin sağlığını ve güvenliğini ilgilendiren her etkinliğin kamu otoritesinin denetim ve sorumluluğu altında yürütülmesi gerektiği ifade edildi.
Valilik, Sağlık Müdürlüğü ve Milli Eğitim’e Çağrı
Eğitim-İş Kütahya Şubesi, Kütahya Valiliği, İl Sağlık Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne çağrıda bulunarak olayın şeffaf şekilde soruşturulmasını talep etti.
Açıklamada şu talepler sıralandı:
Olayın tüm yönleriyle şeffaf biçimde soruşturulması, gıda analiz sonuçlarının kamuoyuyla paylaşılması, organizasyonda görev alan kişi, kurum ve kuruluşların sorumluluklarının ortaya çıkarılması, ihmal veya kusur tespit edilmesi halinde gerekli idari ve adli işlemlerin eksiksiz uygulanması istendi.
“Sürecin Takipçisi Olacağız”
Eğitim-İş Kütahya Şubesi, çocukların sağlığının hiçbir kurumun, derneğin, vakfın ya da organizasyonun inisiyatifine bırakılamayacağını belirtti.
Açıklamada, “Eğitim ortamlarında gerçekleştirilen faaliyetler kamu yararı, bilimsel ölçütler ve sıkı denetim anlayışıyla yürütülmelidir” denildi.
Sendika, soruşturmanın sonuçlarının kamuoyuyla eksiksiz paylaşılması için sürecin takipçisi olacaklarını duyurdu.