Kütahya İl Özel İdaresi, vatandaşların daha temiz, sağlıklı ve güvenli bir çevrede yaşamalarını sağlamak amacıyla yürüttüğü temizlik ve ilaçlama çalışmalarının aralıksız devam ettiğini açıkladı. Özellikle yaz mevsimiyle birlikte artış gösteren haşere ve sivrisinek sorununa karşı ekipler sahada yoğun mesai harcıyor.

İl genelinde sürdürülen çalışmalar kapsamında çevre temizliğinin yanı sıra halk sağlığını tehdit eden unsurlarla mücadeleye öncelik veriliyor. Modern ekipmanlarla gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde çevresel risklerin azaltılması hedefleniyor.

Kütahya’da Sadettin Camii Tepkisi: Şifalı Olduğuna İnanılan Çeşmeden Su Akmıyor
Kütahya’da Sadettin Camii Tepkisi: Şifalı Olduğuna İnanılan Çeşmeden Su Akmıyor
İçeriği Görüntüle

Ozeld2

Kütahya'da İlaçlama Çalışmaları Başladı

İdare bünyesinde görev yapan ilaçlama ekipleri, haşere oluşumunun önüne geçebilmek amacıyla çöp konteynerlerinde düzenli ilaçlama çalışmaları gerçekleştiriyor. Özellikle sıcak havaların etkisiyle çoğalma riski bulunan zararlı canlılara karşı yürütülen uygulamalar, belirlenen program doğrultusunda devam ediyor. Yetkililer, düzenli ilaçlamanın hem çevre temizliği hem de toplum sağlığının korunması açısından büyük önem taşıdığına dikkat çekiyor.

Ozeldeır3

Yaz aylarında vatandaşların en fazla şikâyet ettiği sorunların başında gelen sivrisineklerle mücadele kapsamında göletler ve su birikintileri de ilaçlanıyor. Ekipler tarafından yürütülen larva ilaçlama çalışmaları, sivrisineklerin üreme alanlarını hedef alarak sorunun kaynağında önlenmesini amaçlıyor. Bu kapsamda kırsal bölgeler başta olmak üzere risk taşıyan alanlarda düzenli kontroller yapılıyor ve gerekli müdahaleler gerçekleştiriliyor.

Ilozelıdare

Kütahya'da Araç üstü sistemlerle havadan ilaçlama yapıldı

Kütahya İl Özel İdaresi ekipleri, özellikle yaz döneminde artış gösteren uçkun ve haşerelere karşı araç üstü ekipmanlarla havadan ilaçlama faaliyetleri de yürüttü. Modern teknolojiler kullanılarak gerçekleştirilen uygulamalar sayesinde geniş alanlarda etkin mücadele sağlanıyor. Uzman ekipler tarafından gerçekleştirilen çalışmaların, vatandaşların yaşam konforunu artırmasının yanı sıra çevresel ve sağlık açısından oluşabilecek riskleri de en aza indirmesi hedefleniyor.

İl Özel İdaresi tarafından yapılan açıklamada, vektörle mücadele, çevre temizliği ve ilaçlama çalışmalarının belirlenen plan doğrultusunda sürdürüleceği belirtildi. Kene, haşere ve sivrisinek gibi halk sağlığını tehdit eden unsurlara karşı mücadelenin kesintisiz devam edeceği ifade edildi.

Yetkililer, daha temiz ve sağlıklı yaşam alanları oluşturmak amacıyla çalışmaların il genelinde tüm hızıyla sürdürüleceğini vurgularken, vatandaşlardan da çevre temizliği konusunda duyarlılık göstermelerini istedi.

Kaynak: Saadet Nihan Özdamar